CTP-REKLAM

Türkiye’nin dört bir yanından öğrenci geldi!

turkıyenınn

ODÜ Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesinin 2017-2018 eğitim öğretim yılı özel yetenek sınavı, Türkiye’nin dört bir yanından gelen öğrencilerin yoğun katılımıyla gerçekleştirildi.

Rektör Yarılgaç, özel yetenek sınavının gerçekleştirildiği Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesini ziyaret etti.

YGS puanlarının herhangi birinden 150 ve üzeri adayların başvuruda bulunabildiği Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesinin Müzik Bölümü’ne bu yıl 323, Türk Müziği Bölümü’ne 149 kişi olmak üzere toplamda 472 kişi başvururken Tiyatro bölümüne 73 kişi başvurdu. Sözlü ve uygulamalı olarak gerçekleştirilen Tiyatro bölümü sınavında ilk aşamada adaylar sahne, doğaçlama ve hareket becerilerine göre değerlendirilirken ikinci aşamada ise müzik, sahne, diksiyon ve şiir alanlarındaki yeteneklerine göre değerlendirmeye alındı.

Müzik bölümlerinin üç gün süren özel yetenek sınavı iki aşamalı olarak gerçekleştirildi. İki gün süren Türk Müziği Bölümü sınavı ise bugün sona erecek. Sınavın ilk aşamasında öğrencilerin çift ses, üç ses, ezgi ile ritimden oluşan işitme ve algılama yetenekleri değerlendirilirken ikinci aşamada adayların söyleme ve çalma becerileri dikkate alındı. Yabancı uyruklu öğrenci alımı için yapılacak özel yetenek sınavı ise 25 Temmuz’da başlayacak.

Adaylar tarafından yapılacak olan herhangi bir itiraza istinaden kamera ile kayıt altına alınan seçme sınavlarının ardından yapılacak değerlendirme sonucunda öğrencilerin yetenek sınavı puanları belirlenecek.  Birinci ve ikinci öğretim olmak üzere toplamda 60 kişilik kontenjanı bulunan Müzik Bölümü ile 40 kişilik kontenjan açılan Türk Müziği Bölümü yeterli not alanların yerleştirme puanları hesaplandıktan sonra kazananlar Ordu Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi web sayfasında ilan edilecek.

Sınavın yapıldığı alanı ziyaret eden Rektör Prof. Dr. Tarık Yarılgaç, “Ordu Üniversitesi olarak yeni ve büyük bir kompleks niteliğinde, çok amaçlı görkemli bir bina içerisinde yer alan Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi, örnek yapısıyla akademisyenlerimizin ve öğrencilerimizin hizmetindedir. Cumhuriyet Yerleşkemizin en güzel mimari örneği olmaya aday olan fakülte binamız, içerisinde yapılan sanat çalışmalarıyla da örnek bir fakülte olarak işlevini sürdürmektedir.  Sanat; bilgi, beceri ve bireysel yaratıcılığın da ön planda olduğu bir branş. Ülke olarak sanat alanında almamız gereken mesafeler olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden her zaman sanata ve sanatçıya kurum olarak daima destek olmaya çalıştık, bundan sonra da destek olmaya devam edeceğiz. Bu vesile ile Ordu Üniversitesi ailesine katılmak için özel yetenek sınavına başvuran öğrencilerimize başarılar diliyorum.” şeklinde konuştu.

 

YENİ MÜFREDAT KAPSAYICI VE HASSASİYETİ KORUYUCU ODAKLI!

ilceee

Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürü Saygın Atinkaya, Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz’ın açıklamış olduğu yeni müfredatı ile ilgili tüm bilinmeyenleri ve oluşan soru işaretlerini giderecek özel açıklamayı gazetemiz muhabirine yaptı. Yeni müfredatın neleri değiştirdiğini açık bir şekilde anlatan Atinkaya, “Milli Eğitim Bakanı Sayın İsmet Yılmaz’ın açıklamış olduğu yeni müfredat öğretmen, öğrenci ve velilerin görüşleri alınarak yenilendi ve hazırlanan müfredata göre 1,5 ve 9. sınıflarda yeni program uygulanacak. Sade ve anlaşılır olması ön planda tutulan yeni müfredatta, 15 Temmuz Demokrasi Zaferi ve Millî Birlik Günü de yer alacak” dedi.

Milli Eğitim Bakanlığının açıklamış olduğu yani müfredat ile ilgili açıklamasında Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürü Saygın Atinkaya, “Öncelikle müfredatı kısaca anlatmak gerekirse, öğretmen rehberliğinde öğrencilerde hedeflenen bilgi ve becerenin çerçevesine diyoruz. Milli Eğitim Bakanlığımız mevcut müfredatı değiştirme çalışmalarına 2005 yılında başladı. Bakanlığımız bu çalışmayı 2015 ile 2016 yıllarında sonlandırdı. Aşağı yukarı mevcut müfredatımız değiştirildi. Aslında şuanda yapılan bir müfredat değişimi değil, güncelleme, ikmal ya da yenileme çıkarma çalışması diyebiliriz. Çünkü eğitim dinamik bir süreçtir. Bu süreç içerisinde de toplumlar, değişen sosyo ekonomik ve kültürel, teknolojik ve bilimsel değişimlere ayak uydurmak zorundalar.

51 MÜFREDATIMIZ DEĞİŞTİRİLDİ

Bu değişimde, Milli Eğitimin dışında kalması düşünülemez. Çünkü eğitim ana odağında Milli Eğitim var. Bakanlığımız yaptığı son çalışmayla1.,5. ve 9. Sınıflarda olmak üzere 51 müfredatımızı değiştirdi. Bu değişimi yapılan müfredatımıza baktığımızda en önemli değişiklilerden bir tanesi 10 tane olarak alınan   kök değer  dediğimiz değerlerdir. Bu değerler ise, sevgi, saygı, hoşgörü, vatanseverlik, sabır, öz denetim, dürüstlük, adalet, dostluk ve yardım severlik olarak sıraladığımız on kök değerimizin müfredata girmesini sevinçle görmekteyiz. Öğretmenimiz bu değerleri öğrencilerimize ders ortamında vermekle yükümlü olacak.   

21’NCİ YÜZYIL BECERİ EN ÖN PLANDA

Diğer bir değişimin yaşandığı konu ise ‘Temel yeterlilik ve beceri’ kısmıdır. Bu değişimin yaşadığı kısma baktığımızda 20’nci yüzyılın becerileri denir. Öğrenciyi kazanmayı amaçlayan bu hedefler ise, anadilde eğitim ve iletişim, yabancı dillerde iletişim, matematik yeterliliği, bilim ve teknoloji yeterliliği, dijital yeterlilik, öğrenmeyi öğretme, inisiyatif alma, girişimcilik algısı, sosyal ve kamusal yeterlilikler, kültürel farkındalık ve ifade olarak sıraladığımız 51 müfredatımızın özündeki 21’nci yüzyıl beceridir.

SORU İŞARETİNİ ORTAN KALDIRAN BİR MÜFREDAT 

Bu müfredata genel olarak baktığımız da birincisi sade olması, ikincisi ise her dersin kendi disiplini içerisinde ‘Yeterlilik ve becerileri’ vermesi çalışmadır. ‘Yeterlilik ve becerileri’ vermesi sırasında disiplinler arasındaki ilişki dikkat edilmesi gerekiyor. Bu müfredatta, her müfredatın kendisine özgü ‘Yeterlilik ve becerilerine’ yer verilmiştir. Öğrenme ihtiyaçtan doğar. Yani çocuk aldığı eğitimi nerede kullanacağını bilmediği için aklında soru işareti oluşuyordu ama yeni müfredatla bu soru işareti ortan kalkıyor.

KONULARI GÜNLÜK HAYATA ADAPTE ETTİRECEK

Özellikle yenilenen müfredatta, farklı kültür ve medeniyetlerin havzalarının katkıları belli bir şekilde genişletilip, dengeli örnekte bulunulmaya çalışılmış. Ayrıca müfredatta sadeleştirme ve içerik yoğunun azaltılması ön planda tutulmuş. Ve bunun yanında üst bilinçsel becerilerin kullanması gereken yani öğrenmenin anlamlı olması, günlük hayatta konuları ilişkilendirmesi ve uygulamayla yönlendirmesi, öğrencilerin daha önceki bilgilerini, disiplin anlayışlarıyla ilişkilendirmesi, öğrencilerin bilimsel teknolojileri kullanmasına yeni müfredatımız katkı sağlıyor.

ÖĞRENCİNİN UZMANLAŞMASI YÖNÜNDE UYGULAMALAR ÖNEMSENMİŞ

Ayrıca müfredatta ayrı yerlerde olup ama aynı konu bütünlüğünde sıralanan konular peş peşe verilerek, konu bütünlüğü sağlanılmaya çalışılmış ve öğrenmenin kolaylaştırılması hedeflenmiş. Öğrencinin günlük hayatta ilgi duyduğu ya da daha yatkın olduğu meslek dallarında uzmanlaşması yönünde uygulamalar önemsenmiş. Örnek vermek gerekirse çocuk astronomiye karşı ilgi duyuyorsa ona karşı fazla bilgiye yer verilmiş. Buradaki amaç ise öğrencinin gelecekte seçmek istediği meslek dalında daha geniş bilgiye sahip olmasını sağlamak için yapılmış.

EĞİTİMİN TÜM PAYDAŞLARININ GÖRÜŞLERİ ALINDI

Bu müfredat 2017-2018 eğitim öğretim yılında 1.,5. ve 9. sınıflarda yeni müfredat uygulanmasına karar verildi ve başlayacak. Yenilenen müfredatların sade ve anlaşılır olması ön planda tutulmuştur. Öğrencilere kazandırılması hedeflenen yeterlilik ve beceriler belirlenirken derslerin tabiatı dikkate alınmıştır. Bu müfredatın en önemli olmasını sağlayan unsur ise, eğitimin tüm paydaşlarının görüşlerinin alınması olmasıdır. Bu görüş bildirme ve değerlendirme süreci bir buçuk yıl önce başlamıştı. Her genel müdürlük kendi alanlarında taslaklar oluşturdu.

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER YAPILAN ÇALIŞTAYDA DEĞERLENDİRİLDİ

Çalışma grupların getirilen taslak daha sonra Talim Terbiye Kuruluna sunuldu. Son olarak ise bu müfredat taslağı askıya alındı ve herkes taslağı inceledi ve düşüncelerini rahat bir şekilde iletti. Bu inceleme sürecine öğretmen, öğrenci, veli de katıldı. Yapılan anketlerde öğrenci, veli, öğretmen ve akademisyenlerden öneriler alınarak, bu müfredat oluşturuldu. Tüm görüş ve öneriler yapılan çalıştayda değerlendirildi. Yapılan tüm çalışma ve değerlendirmeler sonucunda basına verildi.

ÖĞRETMENİMİZ MÜFREDATI BENİMSEMELİ

Öncelikle yeni müfredatımızın hayırlı uğurlu olmasını diliyorum. Bu müfredatın uygulayıcısı öğretmendir. Öğretmenimiz bu müfredatı sahiplenmesi lazım ki, gelecek nesillerimizi de diğer çağdaşlarıyla en iyi seviyede tutabilelim. Bu sayede yavrularımızın bilgi ve birikimleri daha üst seviye çıkması sağlanmış olur. Bu noktada yaz tatilinde olan öğretmenlerimiz, yenilenen müfredatı tüm yönleriyle inceleyip özümsemelerini  tavsiye ediyorum. Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarakta bizde üzerimize düşen görevi yerine getireceğiz” diye konuştu.       

Uzaktan eğitimde de gelişiyor!

uzaktannn

Ordu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (UZEM) tüm altyapı çalışmalarını tamamlayarak senkron ve asenkron derslerin öğrencilere ulaştırılması sürecini problemsiz olarak gerçekleştirdi. Bu bağlamda, 2016-2017 Bahar Yarıyılı Ara Sınavı 12 Nisan 2017 tarihinde iki oturumda, toplam 357 adet derslikte, 6 bin 673 adet öğrenci sınava girdi.

Ortak Zorunlu Dersler Bölüm Başkanlığı bünyesinde yürütülmekte olan ortak derslere (Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi, Türk dili, yabancı dil) ait ders içeriklerinin öğrencilere elektronik ortamda sunulması ve öğrencilerin merkezi sınavlarının yapıldığı Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi’nde ayrıca e-içeriklerin öğretim yönetim sistemi yazılımı ile web üzerinde her öğrenciye kendi kullanıcı hesaplarıyla görebilecekleri bir ortamda öğrencilerin her an sisteme girip çalışabilmelerine olanak sağlanmaktadır. Aynı zamanda ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavlarının sorularını dizgiye almak, soru kitapçıkları ve kişiye özel optik formların basımı, artırılmış güvenlik tedbirleriyle sınav evraklarının gidiş ve dönüşünü UZEM tarafından gerçekleştirilmektedir. Bu bağlamda, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi hazır olarak satılmakta olan paket programlar yerine, kendi öz kaynaklarını kullanarak Üniversitemize özgü, özgün ve uyarlanabilir bir uygulama geliştirdi. Bu uygulama aracılığı ile Üniversitemiz genelinde sınav planının yapılması, sınav kitapçıklarının oluşturulması, sınav kitapçıklarının ve optik formların baskı işlemlerinin gerçekleştirilmesi, sınav optik formlarının taranarak değerlenmesi, akabinde öğrencilerin web üzerinden yanlışlarını görebilmesi ve bir aksilik durumunda çevrimiçi olarak itiraz edebilmesi, sınav süresince gerçekleşmiş olabilecek bireysel/toplu kopya analizlerinin otomatik yapılması, insan hatasından mümkün olduğunca arındırılmış olarak sağlandı. Ayrıca sınav sonucunda, öğrenci notları Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na elektronik olarak bildirilmekte ve sisteme otomatik girişi sağlanarak hatalı not giriş olasılığının ortadan kaldırıldı.

İlerleyen dönemlerde uzaktan eğitim yüksek lisans, lisans, ön lisans programları ile uzaktan eğitim sertifika programlarının da açılmasını sağlamak merkezin planları arasında yer almaktadır.

Müdür Atinkaya kurs merkezini inceledi

mudur atınkaya

Ordu’nun Fatsa İlçesinde İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü üniversiteye hazırlanan öğrencilere yönelik ücretsiz destekleme ve yetiştirme kurslarının başladı. İlçe Milli Eğitim Müdürü Saygın Atinkaya 12 sınıfa geçen öğrencilere yönelik verilen destekleme ve yetiştirme kursu merkezini ziyaret etti.

Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü üniversiteye hazırlanan öğrencilere yönelik ücretsiz destekleme ve yetiştirme kursları merkezini ziyaret eden İlçe Milli Eğitim Müdürü Saygın Atinkaya önemli bir açıklama yaptı. Atinkaya, “2016-2017 eğitim öğretim yılı ortaöğretim okulları destekleme ve yetiştirme kurslarımız başladı. Fatsa’mız ve çevre ilçelerden gelen öğrencilerle birlikte 900’e yakın öğrencimiz bu kurslarımızdan yaralanıyor. Bu noktada Fatsa’mızın mahallelerinden ve çevre ilçelerden gelen toplam 300’e yakın öğrencimiz Fen Lisemizin pansiyonunda misafir ediliyor. Kurs merkezi olarak bütün ortaöğretim okulları için Necip Fazıl Kısakürek Anadolu Lisesi seçilmiş ve burada eğitime başlanmıştır. Dolayısıyla ilçemizde 4 akademik toplam da 13 lisemizde destekleme ve yetiştirme kursu veriliyor. Bunun yanı sıra ortaokullarda yapılan ortak sınavlar içinde yaz destekleme ve yetiştirme kurslarımız öğrencilerimizin kendi okullarında başlamıştır. İlçemizde 1300’e yakın ortaokul öğrencimiz bu kurslarımızdan yararlanıyor” diye konuştu.   

Fatsa’da eğitim toplantısı icra edildi!

fatsada egg

Ordu’nun Fatsa İlçesinde İlçe Kaymakamlığı tarafından uygulanan eğitim toplantısı yapıldı.

Sakarya Ortaokulu konferans salonunda Kaymakam Mehmet Yapıcı başkanlığında Haziran ayı eğitim toplantısı yapıldı. Milli Eğitim Bakanlığı 81 ilde mesleki eğitim hamlesi 'Güçlü Türkiye İçin Mesleki Eğitim' programı kapsamında gerçekleştirilen toplantıda eğitim- öğretimin genel değerlendirmesi yapıldı. 

Toplantıya İlçe Milli Eğitim Müdürü Saygın Atinkaya ve şube müdürleri, okul müdürleri, öğretmenler ve okul aile birliği başkanları katıldı.

 Kısa bir açıklama yapan Müdür Atinkaya, “İlçemizde her ay gerçekleştirdiğimiz eğitim toplantısını gerçekleştirdik. İlçe Kaymakamımız Mehmet Yapıcı’nın başkanlığında icra ettiğimi toplantımızda eğitim- öğretimin genel değerlendirmesi yapıldı” diye konuştu.  

Yazarlar


Bu hal O hali gerektirdi
Cuma, 19 Ağustos 2016
  15 temmuz...
TERÖRÜN DİNİ, IRKI YOK…
Çarşamba, 22 Temmuz 2015
   ...
DAYANAK yerine DAYAK
Salı, 13 Ağustos 2013
İnsanın insanı...
KIRK VE KIRKIN ALTI
Salı, 22 Kasım 2016
 ...
İYİ Mİ , KÖTÜ MÜ ?
Cumartesi, 19 Eylül 2015
Herkesin aklında...
GÜVEN DUYGUSU MU BİTİYOR?
Pazartesi, 08 Ağustos 2016
GÜVEN DUYGUSU...

İLETİŞİM BİLGİLERİMİZ

  • Sakarya Mah. Sakarya Cad. No:43/B Fatsa/ORDU
  • Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.
  • +90 452 407 10 11

Son Yorumlar

3415768
Bugün
Dün
Bu Hafta
Bu Ay
Tüm Ziyaretçiler
186
977
7915
28005
3415768

İp Adresniz: 54.158.238.108
Server Time: 2017-10-22 05:55:38